Jumaat, 30 Oktober 2020

Setahun Lebih Tanpa Kata

 Assalamualaikum,

Jika diperhatikan dari tarikh terakhir saya mengemas kini blog ini (13 Oktober 2020), sudah setahun lebih blog saya ini sepi tanpa sebarang aksara. Hasrat hati untuk menjadikan 'Wilayah Kecil Girang Fashali' sebagai medium untuk saya aktif menulis dan berlatih menulis, nampaknya tertangguh hingga lebih dua belas bulan.


Semenjak awal PKP dilaksanakan sekitar Mac lalu, niat untuk tulis entri baharu asyik tertunda. Tahu-tahu 2020 cuma berbaki dua bulan sahaja lagi. Insya-Allah selepas ini kena lebih aktif menulis dan kongsi perkembangan di sini.


Kemas kini ringkas daripada saya.

'Lelaki Langit Bumi' diterbitkan sebagai e-book.

Karya sulung cacamarba saya ini akhirnya saya terbitkan sendiri sebagai e-book melalui platform E-Sentral. Ini sekadar percubaan pertama saya untuk tahu serba-sedikit tentang e-book, penjualan e-book dan sambutannya dalam kalangan penggemar novel tempatan. 

Kebetulan ada segelintir pembaca 'Lelaki Langit Bumi' yang berminat untuk memiliki naskhah ini dalam bentuk e-book. Saya memang tiada pengalaman langsung mengenai hal ini. Jadi, apabila ada peluang, saya sunting manuskrip sebaik yang mungkin dan hantar ke pihak E-Sentral untuk dipasarkan dalam bentuk e-book.

Bagi yang berminat, boleh klik pautan di bawah ya.



E-book Lelaki Langit Bumi


Karya di Wattpad

Seiring dengan niat aktif menulis di sini, sekarang ini saya juga cuba pastikan diri rajin menulis di Wattpad. Setelah 'Lelaki Langit Bumi', karya yang sedang saya usahakan di sana untuk asah penulisan saya ialah 'Bukan Sindrom Nightingale' dan 'Jumpa di Kafe Joshua'.




Rajin-rajin, datanglah sapa saya di sana ya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mal Du Pays

  Nota: mal du pays bermaksud kerinduan pada kampung halaman dalam bahasa Perancis. Homesick gitu 😊